zaterdag, 31 december 2016 12:45

Krimpenerwaard: ‘Ons kunstgras is veilig’

Gemeente Krimpenerwaard neemt de aanbevelingen van het RIVM betreffende kunstgrasvelden met rubbergranulaat over. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) heeft na onderzoek geconcludeerd dat deze velden geen gevaar opleveren voor de volksgezondheid en dus veilig gebruikt kunnen worden.

In een brief aan de gemeenteraad van Krimpenerwaard laat burgemeester Cazemier weten dat geen beperkende maatregelen genomen (hoeven) worden op de uit kunstgras en rubbergranulaat bestaande sport- en speelvelden binnen de gemeentegrenzen. Binnen de gemeente Krimpenerwaard gebruiken alle tien voetbalverenigingen op hun accommodatie één of meerdere van die velden . Al deze kunstgrasvelden zijn eigendom van de gemeente Krimpenerwaard. Cazemier stelt dat de gemeente in contact blijft met de sportverenigingen om eventueel aanhoudende onrust te monitoren. ‘Indien noodzakelijk wordt er een extra informatieavond georganiseerd”, aldus de burgemeester in zijn brief.

Laatst aangepast op zaterdag, 31 december 2016 12:46