22 nov 2017

28 nov 2017

zondag, 30 april 2017 17:22

Roparun-bootcamp op sportpark Weydehoeck

Jasper van der Graaf en Rob de Gelder orgasniseren op zaterdag 20 mei organiseren een bootcampspektakel waarvan de opbrengst ten goede komt aan Stichting Roparun. Het evemement vindt plaats op sportpark Weydehoeck te Lekkerkerk. “We rekenen op zeker 250 deelnemers.”

Jasper van der Graaf is één van de leden van Roparunteam Run2Help. Sterker nog: de Lekkerkerker is met zijn 15 jaar naar alle waarschijnlijkheid de jongste deelnemer ooit aan de monsterestafette tussen Parijs en Rotterdam. “Ik liep al een tijdje hard bij AV Start in mijn woonplaats, maar wilde op een geven moment mijn hobby óók gebruiken om iets te doen voor een goed doel”, vertelt hij. “Daarom bood ik me via de vraag- en aanbodsite van Stichting Roparun aan om mee te lopen in een team. Al snel kreeg ik een berichtje terug: YTeam Run2Help had te maken met een uitvaller en wilde mij er wel bij hebben. Een paar dagen later trainde ik met de groep mee. Da’s nu twee maanden geleden. Hoewel ik weet dat de Roparun loodzwaar is, heb ik er toch alle vertrouwen in dat ik het ga redden van 3 tot en met 5 juni. Ik ben goed getraind en voel me super fit! En qua motivatie zit het ook prima, ha ha! Ik vind het namelijk enorm belangrijk dat er zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor zorg en ondersteuning van mensen met kanker.”

Om een mooie extra bijdrage te kunnen leveren zocht Jasper van der Graaf naar een mogelijkheid om in Lekkerkerk een sportief evenement op te zetten. Hij ontmoette in de persoon van Fitclub24 Lekkerkerk-bootcamp- trainer/organisator Rob de Gelder een enthousiaste medestander. “Ik vond het zo geweldig dat zo’n jonge knul zich wil inzetten voor een goed doel, dat ik meteen wilde meewerken”, glimlacht De Gelder. “Daarnaast spreekt Stichting Roparun me aan. Mijn beste vriend vecht al vijf jaar tegen alvleesklierkanker. Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Geld voor onderzoek en goede zorg is zó nodig. Met het organiseren van een massale bootcamp op 20 mei hopen we een mooi bedrag binnen te kunnen halen. We verwachten zeker 250 deelnemers. Zij betalen ieder 10 euro om mee te mogen doen. We maken er een mooi spektakel van op sportpark Weydehoeck, een accommodatie die ons belangeloos beschikbaar wordt gesteld door stichting SVN. Iedereen is welkom om 14.00 uur. De bootcamp gaat twee uur duren met ruime pauzes tussendoor. Uiteraard hoef je niet de volle twee uur mee te doen, als je maar wel dat tientje betaalt en genoeg los geld meeneemt voor de verloting, want die organiseren we ook! We hebben al flink wat bedrijven bereid gevonden om leuke prijzen beschikbaar te stellen. Ook bieden we ondernemers de kans om zichzelf sponsorend te laten zien op 20 mei. Dat kan met een vlag, een kraam, via het omroepen van de bedrijfsnaam; noem maar op. Ook hier hopen we op veel animo. Voor de kids hebben we diezelfde middag vanaf 14.00 uur een aparte ‘kinderbootcamp’.”

Jasper van der Graaf en Rob de Gelder hopen op 20 mei zo’n 5.000 euro op te halen. Aanmelden kan via e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Meld op je mail het aantal mensen dat je als deelnemer inschrijft. Contante betaling gebeurt op 20 mei.

Stichting Servicepunt Verenigingen Nederlek werkt graag mee aan de bootcamp. “Wij vinden niet alleen het goede doel sympathiek, maar stellen onze faciliteiten ook met veel plezier beschikbaar vanwege onze verbindende rol”, zegt Johan Koutstaal namens SVN. “Onze stichting ziet graag zoveel mogelijk mensen in beweging. Ook wij verheugen ons op 20 mei!”