22 nov 2017

28 nov 2017

maandag, 28 augustus 2017 19:54

Crowdfundingactie voor vlinderhek Weydehoeck

Sommige vlindersoorten hebben het moeilijk. De argusvlinder is daar een treffend voorbeeld van. De populatie hiervan is de voorbije decennia sterk afgenomen, met liefst 98 procent. Met het plaatsen van vlinderhekken en aantrekkelijke beplanting is het mogelijk om de argusvlinder een aantrekkelijk leefklimaat te bezorgen én een plek waarzij haar eitjes kan leggen. Het te verwachten resultaat: een toename van de aantallen.

Stichting Servicepunt Verenigingen Nederlek zet zich als beheerder van onder meer sportpark Weydehoeck in Lekkerkerk graag in om de argusvlinder een locatie te bezorgen waar ze in optimale omstandigheden haar eitjes kan leggen.

“Via crowdfunding willen we op sportpark Weydehoeck een houten hek en de bijbehorende beplanting (kosten 500 euro) realiseren”, vertelt bestuurslid Johan Koutstaal. “Op de website www.voorjebuurt.nl hebben we een speciale pagina aangemaakt waar iedereen een donatie kan doen. Elke euro is welkom! Wie 75 euro doneert heeft recht op naamsvermelding op het hek.”

Op vrijdag 22 september houdt SVN in samenwerking met Vlinderstichting Nederland een informatieavond in het clubgebouw op sportpark Weydehoeck, Weidelaan 55 te Lekkerkerk. Iedereen is van harte uitgenodigd. De avond begint om 19.30 uur en duurt tot uiterlijk 21.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur).

Vlinderstichting Nederland is aanwezig om u te informeren over de vlinderstand in het algemeen en de situatie van de argusvlinder in het bijzonder. Ook is er een uitleg over het vlinderhek.

Daarnaast zoekt SVN mensen die het leuk en interessant vinden om als vrijwilliger mee te werken aan opbouw en onderhoud van het vlinderhek. “Ook die mensen zijn van harte welkom op 22 september. Ze kunnen zich ook alvast aanmelden op www.voorjebuurt.nl. Wie meer informatie wil kan ook contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Noot voor redactie:
Voor een eventuele interviewafspraak kunt u contact opnemen met Jan Timmer (communicatie SVN), tel. 06-53794959 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.