woensdag, 06 december 2017 07:24

Jaarbijeenkomst vol inspiratie

De jaarbijeeenkomst die SVN vrijdagmiddag- en avond belegde in het ijsclubgebouw van sportpark Weydehoeck in Lekkerkerk was er een in de categorie ‘inspirerend’. Logisch,want ‘de toekomst’ van sportbeoefening, sportparken en sportverenigingen werd besproken. Voordat deze thema’s aan bod kwamen was er eerst het openingswoord van SVN-voorzitter Peter Gabeler. Daarin werd onder meer Peter van Krimpen herdacht. Deze gewaardeerde SVN-vrijwilliger overleed vorige maand.

SVN-bestuurder Fred Wink verzorgde vervolgens een met beeld omlijste terugblik op het (bijna) voorbije jaar, waarna Johan Koutstaal (algemeen manager SVN) de projecten de revue liet passeren waar SVN mee bezig is in samenwerking met verenigingen en andere organisaties. Ook sprak hij over het ‘sportbedrijf van de toekomst’, gebaseerd op zijn eindopdracht van de opleiding Sportbedrijfsmanagement. Het bijbehorende rapport overhandigde hij aan wethouder Lavinja Sleeuwenhoek van gemeente Krimpenerwaard, die samen met haar collega Pieter Neven de jaarbijeenkomst bezocht.

De ruim vijftig bezoekers van de jaarbijeenkomst kregen vervolgens een kijkje in de keuken van een modern sportbedrijf, oftewel Sportpark De Marslanden in Zwolle. Parkmanager Robbert Bonsink liet de clubbestuurders en politici in de zaal zien wat je allemaal kunt bereiken door samen te werken én de krachten te bundelen. Op sportpark De Marslanden is een tijdsbestek van vier jaar een win-win situatie ontstaan waar zowel sporters als verenigingen veel baat bij hebben.

Over de toekomst van de sport én sportverenigingen ging het ook in de forumdiscussie onder leiding van Jan Timmer, journalist en medewerker communicatie van SVN. KdO-Lekkerkerk voorzitter Henri van Woerkom, AV-start preses John Iseger en vv Lekkerkerk-secretaris Piet Kok reageerden op een vijftal stellingen. Ook de zaal deed mee. De conclusies: sportverenigingen dienen mee te bewegen op de golven van verandering en structurele veranderingen in het gedrag van de sportvragers. Ook samenwerking tussen clubs zou een nuttige stap kunnen zijn.

De jaarbijeenkomst werd afgesloten met een hilarische quiz waarbij alle aanwezigen getest werden op hun sportkennis. Gerrit Koster (directeur van openbare basisschool Het Schateiland te Lekkerkerk) en SVN-penningmeester Fred Wink kwamen als besten uit de bus.

Laatst aangepast op woensdag, 06 december 2017 07:27