Waardzaam Waardzaam
donderdag, 21 december 2017 05:41

Een groen schoolplein als kerstwens.

De kinderen van obs Het Schateiland in Lekkerkerk sluiten morgen, samen met hun ouders het jaar 2017 feestelijk af met een kerstmarkt. Bij de verschillende kraampjes zijn heerlijke zelfgemaakte lekkernijen te koop. En natuurlijk mogen kerstversieringen en kerstaccessoires niet ontbreken. Op de kerstmarkt staat ook een voorlichtingskraam staan waar de bezoekers informatie krijgen over de ontwikkeling van het ‘groene’ schoolplein.  Het Schateiland heeft de wens om haar kinderen zoveel mogelijk te laten spelen in een natuurlijke en duurzame omgeving. Samen met de SVN (Servicepunt Verenigingen Nederlek) is de basisschool een project aan het ontwikkelen dat verder gaat dan de school. Onder de noemer ‘Buurt in beweging’ willen zij een plek rond Het Schateiland en de voetbalvelden creëren waar jong en oud sportief kunnen bewegen en van dichtbij de natuur kunnen beleven. De opbrengst van de kerstmarkt zal gedeeltelijk ten goede komen aan de ontwikkeling van het plein. Ook zal een deel gedoneerd worden aan Amnesty International. Gedurende de kerstperiode werd in alle groepen middels het prentenboek ‘Imagine’ van John Lennon aandacht geschonken aan wat vrede voor een ieder betekent.

Laatst aangepast op zaterdag, 23 december 2017 07:43