vrijdag, 22 december 2017 14:01

Richard Boom keurt alle arbeidsmiddelen voor SVN

(1 Stem)

SVN hecht grote waarde aan de veiligheid van iedereen die op haar sportparken actief is met gereedschappen, materieel en machines oftewel: arbeidsmiddelen. Vandaar dat we keuringen laten plaatsvinden. Van kabels, stekkers en ladders tot en met maaimachines; ze worden stuk voor stuk gecontroleerd, geïnspecteerd en –indien goedgekeurd- voorzien van een inscriptie en een veiligheidsticker.

De inspecties en keuringen worden uitgevoerd door Richard Boom van het in Lekkerkerk gevestigde Boom Tuin & Parkmachines. We treffen Boom op sportpark Tiendweg in Krmpen aan de Lek, waar hij de afgelopen week alle arbeidsmiddelen onder de loep nam.”Het zag er over het algemeen weer pico bello uit”, stelt hij tevreden vast. “Ik ben geen gekke dingen tegengekomen. “Wel moet de trekker van nieuwe koplampen worden voorzien. Ook de claxon doet het niet en de verlichting aan de achterzijde dient gerepareerd te worden. Daarnaast ontbreekt de aan-uit knop van en compressor. Het zijn dingen die de mensen hier kunnen repareren. Ze kunnen er ook voor kiezen om mij in te schakelen.”

Richard Boom vereerd alle SVN-sportparken met een bezoek waarbij hij alle gereedschappen en machines naloopten van zijn bevindingen rapport opmaakt. SVN vindt inspectie en keuring van het grootste belang, om de eenvoudige reden dat het de medewerkers, vrijwilligers, gebruikers en bezoekers van de vier complexen niet wil blootstellen aan risico’s. “Ik kan me daar wat bij voorstellen”, zegt Boom. “Als arbeidsmiddelen niet zijn goedgekeurd en er gebeurt iets, dan heb je een probleem. Het is beter om elk risico uit te sluiten.”