woensdag, 07 maart 2018 05:50

Power Walking nu ook overdag!

Power Walking kan nu ook overdag in Lekkerkerk. Instructrice Yvonne Quellhorst trekt er iedere maandagochtend om 09.30 uur met haar groep een uurtje op uit vanaf sportpark Weydehoeck in Lekkerkerk.

“Power Walking mag je zien als een intensievere vorm van wandelen”, vertelt Yvonne Quellhorst. “Normaal wandelen doe je met een snelheid van 5 kilometer per uur, bij Power Walking liggen de snelheden tussen de 6 en 9 kilometer per uur. Die wat hogere intensiteit zorgt voor een verbetering van je conditie en betere vetverbranding. Ook prettig: je bent lekker buiten bezig!”

Power Walking is voor iedereen geschikt”, weet Yvonne Quellhorst. “We kiezen voor een rustige opbouw die is aangepast aan wat je als deelnemer aankunt. Daarmee is het aantrekkelijk voor mensen zonder ervaring, maar ook voor bijvoorbeeld mensen die vanwege blessureperikelen hebben moeten stoppen met hardlopen. Voor de kosten hoeft in ieder geval niemand het te laten. Meedoen kost 3,50 euro per keer, inclusief een spierversterkende Herbalife-shake die je na elke Power Walking-sessie krijgt aangeboden. Je zit niet vast aan een vaste contributie of abonnement.”

Yvonne Quellhorst zélf is ervaringsdeskundige als het gaat om de vraag wat Power Walking met je kan doen. “Ik heb enkele jaren geleden een maagverkleining ondergaan en viel nadien veertig kilo af”, vertelt ze. “Ongelooflijk fijn, maar eenmaal op gewicht voelde ik me volkomen futloos. Op facebook zag ik een bericht van Fitclub24 waarin mensen werden opgeroepen om mee te doen aan Bootcamp in Lekkerkerk. Ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en ontmoette zo Rob de Gelder van Fitclub 24. Zijn uitstraling én verhaal maakten me super enthousiast. Ik september 2016 begon ik me bootcampen. Het voelde meteen goed, temeer omdat mijn lijf niet overvraagd werd. Ik kon probleemloos op mijn eigen niveau de oefeningen doen. Een paar maanden later begon ik ook met Herbalife-voeding. Vervolgens ben ik een keer Power Walking gaan proberen bij een Fitclub24-groep in Capelle. Dat beviel me zo goed dat ik er mee verder wilde. Uiteindelijk ben ik ook zelf instructeur geworden. Zo leuk om te doen!”

--
Yvonne Quellhorst geeft Power Walking op maandag en donderdagavond van 19.30 tot 20.30 uur vanaf sportpark Weydehoeck te Lekkerkerk. “En daar heb ik nu de maandagochtend aan toegevoegd. Wie zich wil aansluiten is van harte welkom. Voor meer informatie kan men me altijd bellen: 06-37294883 of even kijken op de facebookpagina van Fitclub24 Lekkerkerk.”