Voleco: Jeugdtoernooi

Voleco: Jeugdtoernooi
10 juni 2018

zondag, 08 april 2018 05:47

Weydehoeck heeft zijn eigen vlinderhek!

Lekkerkerk – Laat maar komen die argusvlinder! Het kan nu sinds zaterdagochtend op de rand van het evenemententerrein van sportpark Weydehoeck in Lekkerkerk een houten argusvlinderhek is geplaatst.

Het hek is er gekomen dankzij een door stichting Servicepunt Verenigingen Nederlek geïnitieerde crowfundingactie. Diverse bedrijven en particulieren legden bedragen in. Zaterdagochtend kwam wethouder Lavinja Sleeuwenhoek de officiële plaatsing bijwonen. “Prachtig om te zien hoe deze actie geslaagd is”, toonde ze haar enthousiasme over het project waarbij ook de Vlinderwerkgroep van de NVWK en de Vlinderstichting nauw trokken waren. “Ik vind het mooi om te zien dat SVN bij het realiseren van dit hek een verbindende rol heeft gespeeld. En nu hopen dat de in dit gebied zo zeldzame argusvlinder terugkeert en hier haar eitjes legt.”

Het houten hek en de natuurlijke omgeving moeten daarvoor gaan zorgen. Meteen na de plaatsing zaaiden SVN’s Johan Koutstaal en Vlinderwerkgroep-coördinator Gabriëlle Heuvelman de grond rondom het hek in met zaad voor nectarrijke – en voor vlinders en bijen aantrekkelijke - bloemen. Een woord van dank ging ook uit naar de ‘hekconstructeurs’Piet Dullaart en Henk Kooiman alsmede de heer Van IJzeren. Laatstgenoemde graveerde de sponsornamen Argus Werk(t) in Beeld, Café ’t Veerhuys, Wisja.net, Timmer Tekst en PK Zontechniek in het argusvlinderhek.