dinsdag, 17 april 2018 14:53

Seniorenmiddag Lekkerkerk is terug!

Goed nieuws voor ouderen die een gezellige middag vol muziek en leuke sociale contacten kunnen waarderen: de Seniorenmiddag in de Lekkerkerkse Feesttent is na twee jaar afwezigheid terug!

"Met dank aan Stichting Welzijn Senioren Lekkerkerk", zegt Anneke Meinema, pr-vrouw van het seniorenmiddag-comité, waarin ook Cees Nobel, Adrie Graafland, Ruud Groen, Nico Broer en Dave Kerseboom zitting hebben. "De stichting heeft een forse bijdrage geleverd om het feest op 312 mei te kunnen organiseren." Veel Lekkerkerkers kennen de SWSL nog uit de tijd dat men als ANBO door het leven ging. "Met onze achttien vrijwilligers halen we op drie dagen per week oud-papier op in Lekkerkerk", vertelt Nico Broer. "Met de opbrengst daarvan ondersteunen we graag op ouderen gerichte activiteiten en evenementen", voegt Adrie Graafland er aan toe. "Meerdere organisaties doen graag een beroep op ons. De Seniorenmiddag past ook precies binnen onze doelstellingen." Voor twee euro krijgen de bezoekers tussen 13.00 en 16.00 uur een mooie middag voorgeschoteld in de feesttent op sportpark Weydehoeck. "We zorgen voor een zaalindeling met voldoende stoelen en tafels", vertelt vrijwillig gastheer Cees Nobel. "Hoofdact is zanger Jacques Herb, bekend van onder meer de hits 'Manuela' en 'Een man mag niet huilen'. En tussendoor komen er een troubadour, een goochelaar en een sneltekenaar in actie. En voor elke bezoeker is er een gratis kopje koffie met stroopwafel (gesponsord door John Vrolijk) beschikbaar." Kaarten zijn te koop bij de receptie van zorgcentrum De Breeje Hendrick en in De Boomgaard (op doordeweekse dagen van 10.00 - 12.00 uur).

"Het is fijn dat de Seniorenmiddag terug is", stelt Ruud Groen tevreden vast. "Het was namelijk een mooie traditie in de jaren waarin ons dorp nog onder de gemeente Nederlek viel. De toenmalige gemeente sponsorde het evenement destijds, gemeente Krimpenerwaard besloot daar na de herindeling mee te stoppen. En nu kunnen we het feest weer oppakken dankzij de SWSL, Stichting Kruiswerk en Francis en Cobi Hoogerwerf van feestweekorganisator 't Veerhuys Geweldig toch!"

Laatst aangepast op dinsdag, 17 april 2018 14:55