Argusvlinder

Sport en natuur vormen een prima combinatie. Help mee om de natuur op onze sportparken een plekje te geven.

Help ons

22 nov 2017

23 nov 2017

28 nov 2017

Missie en visie

Sport en bewegen zijn belangrijk. Nu en in de toekomst. Stichting Servicepunt Verenigingen Nederlek (SVN) wil daar lokaal aan een krachtige bijdrage leveren. Hoe? Door de sportverenigingen in Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk meerwaarde te bieden en te ontzorgen. Dat doen we door accommodaties in beheer te nemen, de sportinfrastructuur te verbeteren, nieuwe en bestaande sporten te stimuleren en lokale sportverenigingen te ondersteunen. De sleutelwoorden: ‘transparantie’ en ‘betrokkenheid’.

Veel sportverenigingen hebben te kampen met een financiële problematiek, gewijzigde gemeentelijke doelstellingen, een krimpend vrijwilligerskorps en toenemende administratieve beslommeringen door veranderende wet- en regelgeving. SVN kan ze met raad en daad terzijde staan en –indien door de verenigen gewenst- taken uit handen nemen.

SVN wil sportaccommodaties met kwalitatieve uitstraling, meedenken en adviseren over een samenhangend en ambitieus sportbeleid, kostenvoordeel voor de sportverenigingen behalen als gevolg van het Sportbesluit (een stichting betaalt 6% i.p.v 21 % BTW), en zoveel mogelijk inwoners van Nederlek in contact brengen met sport en sportverenigingen.

SVN heeft momenteel een viertal grote sportaccommodaties in beheer: sportpark Tiendweg in Krimpen aan de Lek, sportpark Tiendweg-West te Lekkerkerk, Sportpark Tiendweg Oost Lekkerkerk en sportpark Weijdehoeck te Lekkerkerk. Uitbreiding met andere accommodaties ligt in de lijn der verwachting.

Wilt u meer weten, of heeft u een vraag?

Neem gerust contact met ons op!