woensdag, 18 mei 2016 05:44

VolecoBEACH groeit gestaag door

Beachvolleybal is ‘hot’, zo merken ze bij volleybalvereniging Voleco. Sinds de club op sportpark Weydehoek met deze zonnige volleyvariant begonnen is, stromen de nieuwe leden toe. “Momenteel zijn dat er precies 168 afkomstig van zeven verschillende zaalvolleybalverenigingen uit de regio”, vertelt Emmy Bijlsma, één van de drijvende krachten achter VolecoBEACH. “Daarnaast hebben we er leden bij die buiten de zomermaanden voetballen bij vv Lekkerkerk of vv Spirit. Echt super leuk!”

Nieuw dit seizoen is de Jong Volwassenen groep. Deze is specifiek bedoeld voor de fanatieke beachvolleyballer(ster) met de drive om hard te trainen. Ze bestaat uit twintig leden in de leeftijd van 19 tot en met 40 jaar. De PLUS groep voor talentvolle volleyballers. Zij trainen één keer extra in de week en zijn geselecteerd op basis van twee selectietrainingen (die op 2 en 9 mei jongstleden plaatsvonden). Emmy Bijlsma heeft zelf gevolleybald bij VC Krimpen. “Door blessures ging dat helaas niet meer”, vertelt ze. “Doordat mijn man en dochter bij Voleco zijn gaan volleyballen raakte ik enthousiast om iets te doen binnen de club. Met het beachvolleybal werd een heel nieuwe tak van sport opgezet. Ik vond het leuk om met zo iets vernieuwends bezig te zijn: een mooie, stoere zomersport. Ik ben actief met de ledenadministratie, de communicatie (website, social media, mailverkeer met leden) en fungeer daarnaast als contactpersoon voor de bond (Nevobo) met betrekking tot ons jeugd-beachtoernooi.

Haar dochter Louise geldt als een talent bij Voleco en traint twee keer in de week in Rotterdam bij het RTC (Regionaal Talent Centrum). “Ze speelt als 12- jarige al in de B-jeugd en valt soms al in bij de A. Op het zand is ze al evenzeer ook fanatiek bezig. Louise hoopt dit jaar de Junior Beach finals te halen door rankingpunten te verzamelen op diverse Junior Beach Circuit-toernooien. Mijn man Steven is succesvol als zaalvolleybaltrainer en coach bij Voleco, en sinds vorig jaar als assistent van William Klaver ook als beachtrainer aan de slag. Ook zoon Jesse van 9 speelt in de zomer beachvolleybal. Een leuke afwisseling met voetballen bij Spirit. Beachvolleyballen doet hij volgens de KBSS-methode. Een erg leuke manier om jonge kinderen te leren beachvolleyballen.”

Het speel- en trainschema van VolecoBEACH ziet er de komende maandern als volgt uit:

• tot 6 juli Jeugdtrainingen/Scholentrainingen
  • 27 mei eerste bedrijventoernooiavond