vrijdag, 22 februari 2019 13:01

Park Weydehoeck verlicht en veilig

Park Weydehoeck in Lekkerkerk is dankzij het aanleggen van verlichting én beter begaanbare paden binnenkort óók een plek waar je 's avonds prettig kunt wandelen en hardlopen. Op 22 maart aanstaande wordt 'De Rondgang'- want zo heet het project officieel geopend.

Een jaar of vier geleden kwamen Mels van der Ruit en Rob Mul (Beide verbonden aan atletiekvereniging Start Lekkerkerk) met het idee om het toenmalige schelpenpad op park Weydehoeck te upgraden. "We constateerden dat het park in de donkere avonduren niet bepaald uitnodigde om daar wandelend of hardlopend te verblijven", zegt Rob Mul. "Zonde, want het was in principe een pracht parcours.

Van der Ruit en Mul bundelden vervolgens hun krachten en die van een groep vrijwilligers en vonden partners voor het project. Zo kwam er een mooi bedrag los uit acties van de loopgroep 'Mels op Zondag' - met als grote animator loopgroeplid Liesbeth- , ondervond men veel support van SVN (Stichting Servicepunt Verenigingen Nederlek) de Groenalliantie Midden-Holland/Staatsbosbeheer, leveranciers, sponsors en AV Start Gemeente Krimpenerwaard zette zich op haar beurt in rondom de vergunning. De voorbije weken werden 25 'vleermuisvriendelijke' lantaarnpalen geplaatst door vrijwilligers. Aan het begin van het parcours wordt een paal geplaatst met daarop onder meer de namen van de sponsors en een uitleg over de drie verschillende 'rondjes'. Ook het -van origine- schelpenpad  wordt meegenomen in het project. De toplaag wordt vervangen door fijnkorrelig granulaat. "

Op 22 maart gaat Liesbeth 'De Rondgang' om 19.30 uur officieel openen", vertelt Start-voorzitter John den Iseger. "Daarna gaan we het parcours op voor 'De Rondgang van RoMe', oftewel de initiatiefnemers Rob en Mels. Het wordt een avond om je op te verheugen!"