zondag, 14 juli 2019 11:01

Gezocht: leden voor sportwerkgroep WaardZaam

Heb je affiniteit met duurzaamheid, sportverenigingen, de Krimpenerwaard en netwerken? Vind je het leuk om onderdeel te zijn van de groeiende duurzame beweging in de Krimpenerwaard? Lees dan verder. Wij zijn namelijk op zoek naar leden voor de sportwerkgroep bij stichting WaardZaam.

Over WaardZaam

Met WaardZaam nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid, NU en voor volgende generaties. Wij geloven dat we vanuit onze kernactiviteiten kunnen bijdragen aan de oplossing van de actuele maatschappelijke uitdagingen, zoals klimaatverandering. We zijn intrinsiek gemotiveerd om de Krimpenerwaard te verduurzamen om anderen voor dit doel te inspireren, mobiliseren en samen te (laten) werken.

Werkgroep Sport

Voor meer Duurzaamheid@Sport hebben we ons de volgende doelen gesteld: 1. Opzetten Werkgroep Sport 2. Opzetten Energieconvenant voor sportverenigingen (groot- en kleinverbruikers) 3. Opzetten campagne rondom afvalscheiding op sportparken (2020) 4. Verhogen biodiversiteit op sportparken (2020) 5. Gezonde voeding (2020)

Voor de realisatie hiervan hebben we al een aanvoerder, Johan Koutstaal van SVN. Nu nog teamleden om te kunnen scoren!

Wat houdt het in?

De Werkgroep Sport zal een aantal keren bij elkaar komen om een strategie te bedenken en uit te voeren hoe sport te betrekken bij duurzaamheid en v.v. We willen zoveel mogelijk sportverenigingen bereiken om te beginnen met het enthousiasmeren van bestuursleden voor duurzaamheid. Netwerken dus. Aan deze werkgroep besteed je maximaal 4 uur per maand.

Wat levert het op
• Goed voor de clubkas (bv. energiereductie levert kostenbesparing op);
• Kennis en netwerk om je vereniging te helpen verduurzamen;
• Voorbereiding op de toekomst; meer subsidieverstrekkers, fondsen zullen gaan vragen naar duurzame initiatieven binnen je sportclub bij aanvragen;
• Voldoen aan de duurzame wensen van leden;
• Kansen om duurzame initiatieven binnen de sport te ontplooien;
• Het is leuk, leerzaam en geeft maatschappelijke voldoening.

Aanmelden

Zin in deze leuke uitdaging? Laat het ons weten. Stuur een mail met motivatie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Monique Morée, procesbegeleider van WaardZaam (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) neemt dan z.s.m. contact met je op. Meer informatie: www.waardzaam.nl